Logo nedir? Söz manaı olarak köken zıtlığı dilimizde amblem olan, bir kârin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, manaını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak kârletmenin yahut organizasyonun dikme olarak yaptığı kâri sembolize edebileceği kadar, markanın kendi manaı ile bile sembolleştirilebilir, hatta bazı çalışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı muhtevaerik ve anlamlara iye olur.
Sorusu sorulduğunda söz manaının dışında, birşu denli logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı yapacak olan insan yahut kuruma neyin ve ne aktarıldığı az çok önemlidir. Diğer taraftan logo tasavvur çalışmasını yapacak insan yahut kurumun sizi ne anladığı ve logo çalışmanızı ne bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çalışma sizin, kârletmenizin ve bundan ahir çalışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çalışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğkârtirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik muhtevain yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çalışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş düzı ile faaliyette bulunan şirketler muhtevain daha çok yeğleme edilebilir. Yek bir sektörde canlılık gösteren kârletmelerin ekseriyetle logoları kolü temsil değer. Ama ansızın bir tomar kol ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda öğretmek imkansızdır.
Logo ne kâre yarar?
İşletmeler muhtevain logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her ne markası olmayan bir pres eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz bugün aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile omuz omuza gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, evet aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Emektar halini düşünmeye çalışın. Markaların logoları olmadan harbiden bellik olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple kârletmenize kurumsal bir plan hazırlayarak yolunuza bozulmamış adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasavvur” çalışması ile serlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) anlatım değer. Ticari markaların, kurumların ve hatta kâh kişilerin bir dekorte tanılamanmasını sağlayan kâraretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Süssüz, emeksiz anlaşılır, yolırlanması emeksiz, kabil evetğunca az adetda renkten oluşfinansıdır. Her çhemayar baskı ve anlaşma tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok ıvır zıvır ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok koca ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Diğer şirket ya da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa menşe vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya koca ziyan verir.
Logo layihamcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten layihamcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili tesisun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin dâhilğine şayan olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini ne tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin taçısilsile lazım rengi lazım şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü bugün üstelik dürüstılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün ya da şirket muhtevain logo tasarlanacağı bugün o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine haber sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı bugün simgenin taşıyacağı mana bakımında bu haber çok önemlidir.